Socializare in retea. Plusurile si minusurile fiecarei platforme de comunicare. Cat te intereseaza brandul meu personal pe tine, care ai si tu un brand de promovat? Prieteniile cu followerii si cei care-ti dau „like” sunt din interes sau pur formale. Pe retele se monologheaza, nu se comunica. Daca te preocupa toate astea, subiecte dezbatute destul de febril pe la conferinte, seminarii si mai ales prin blogurile de nisa (social media), merita sa-ti arunci o privire pe demograficul facut in octombrie 2010 de Digital Surgeon, facebook vs. twitter (singura rectificare – utilizatorii de twitter depasesc deja 190 mil). Incerc o traducere (aproape) libera a placintelor de mai sus – highlight-uri pe puncte: ambele retele sunt folosite in paralel de useri, fara diferente spectaculoase de la o categorie de varsta la alta – cu mentiunea ca pustanii prefera facebook-ul, cei intre 26 si 34 – twitterul. femeile folosesc mai mult decat barbatii ambele platforme (putin peste 50%, respectiv putin sub). twitteristii sunt mai scoliti (facultiti) – minibloggingul pare mai intelectual decat postatul pozelor – intr-o proportie aproape dubla fata de facebook-isti. Lucrurile astea se stiu sau se intuiesc. Si de-abia acum vine partea care cred ca te intereseaza si pe tine: userii de twitter sunt mai sarguinciosi in construirea propriului brand decat cei care mai degraba add friend, accept si like pe facebook – 52% vs. 12% (!). Pe de alta parte, facebookistii sunt mai receptivi la un brand, il urmaresc si devin „fani” decat cei de pe twitter – 40% vs. 25%. Citeste si articolul de-aici. Statistica e orientativa, dar cred ca de-aici am putea incepe o discutie. P.S. De exemplu cum scap de spamurile de followers de pe twitter?